Munsboro Battleship ( Fanny )



Som många vet så rider jag Munboro Battleship väldigt ofta. red han 2 gångei veckan sista 3 månaderna inann sommr lovet innan 1 gång och sen räkna bort 1 månad då ja bröt svanskotan då jag  igentligen skulle ha han :)
aja typ 23november 2010 tror jg det va så fick jag han för första gången , en dressyr lektion.
Lena sa åt mig att jag inte gjort så bra ifrån mig på väldigt länge och jag och Bertil va som sammansvettsade han
var verkligen den dära drömponnyn då.. det var helt magiskt.
Den natten låg jag och tänkte ut att det skulle vara han och jag efter jullovet att jag skulle börja rida han lika ofta
som jag red Frasse.

Precis det som hände! Min stora dröm gick i uppfyllelse en ny vit pigg ponny tog mitt hjärta med storm


Sen efter Sportlovet 2011 började jag rida han 2 gånger i veckan då..
och då hoppade vi på fredagar o herre gud vad min Lärare Jojjo har hjälpt oss!
Vi tog oss från  att jag inte kunde kontrollera han ihoppnngen till att hon bana i jämn gallopp p 80-90 cm på
2 månader! sjukt de. 


Sen hoppade vi även på gräset 2-3 gånger kommer inet ihåg men dom gångerna lärde jag mig också
sjukt mycket på han. Man rider inte helt okomplicerat på han alltid man får höjja handen  och ibland får det
gå lite för fort på han för att han också ska tycka det är kul , det är ju inte meningen att han ska tycka det är
tråkigt men samtidigt lär han också arbeta lite.


Sista gången vi red innan sommarlovet är jag faktigst sjukt nöjd över våran utveckling genom detta halvår.
och jag har mina ridlärare att tack-s om har låit mig ridit han så mycket, precis som frasse
fast en sak är säkert den här sagan ska sluta lyckligt!



Han var väldigt stark i munnen och drogmed mig över hindrerna i början och var väldigt pigg och lite studsig ,
men sen efter halva lektionen när jag hade gjort volter och avsaktningar och berömt han när han gjort rätt , och hoppat några hinder lyssnade han bara på mig, det var bara vi två , alla fel var bara mina till 100% han lyssnade på varenda kramning på varenda smackning . Han var riktigt glad jag och bertil hade svinkul och jag är överlycklig
att få haft han i ett halvår nu och jag är såååååååååå rädd för att jag inte kommer få han efter sommarlovet nå mer. Och det kan lätt hända då det är MÅNGA som gillar han i min grupp tycker synd om er för ni harå inte fått ridit han mkt .. hah! men om jag får bestämma är det jag och bertil minst ett halv år till ♥
Min prins , min stjärna , min vita springare , min allra högsta dröm!


Love / Fanny & Munsboro Battleship

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0